Form, stolsdynan!

Igår fortsatte jag limma på papper på min stolsdyna. Jag hann färdigt med det den lektionen så jag målade den i fake emalj också. Jag hann även måla på ett till lager på stolsbenet. Jg blev överraskad igår för jag trodde inte jag hade limmat ihop bitarna på det sista benet och jag trodde det var för lite lager men det var det inte, då blev jag glad :) mitt sista stols ben är bara att limma på papper och måla på sedan är benen färdiga.

Återigen till dynan. Jag hade lagt märke till att det är nästan som ett Rut mönster i stolsdynan och då gav Merete mig idén att framhäva det istället för att dölja det, hon föreslog att jag kunde måla ett rött sträck i ena randen i "Rut mönstret", så det ska jag göra idag. Jag gillade idén och jag skulle ha röda detaljer på stolen så det hade kunnat bli en häftig detalj. Jag ska som sagt jobba på arbetspasset idag med stolen och då kommer jag måla en röd rand på stolsdynan och sedan limma papper på benet. Jg kommer antagligen inte hinna längre men om jag gör det ska jag måla stolsbenet också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0