Fortsättning i form

Idag jobbade jag med stolen på arbetspasset och du målade jag min stol, jag skrev tidigare att jag skulle måla ett rött sträck för att framhäva mönster i kartongen och det gjorde jag men det blev inte bra, det såg ut som en racingbana så jag målade över med svart istället. Stolsdynan blev mycket glansigare en stolsbenen, vilket är bra. Jag jag kompis på knepet med fake emalj, ju mer florsocker du har i ju mer glansigt blir det. Det är bara ett problem, även om man blandar mycket när man gjort fake emalj så blir det klumpar. De går inte att undvika hur mycket man än blandar.

Efter jag målat om min dyna limmade jag på papper på det sista stolsbenet. Jag hann ganska långt så nästa lektion ska jag måla det. Efter det ska jag (om jag hinner) börja på rygg stödet. Del är en del små delar som ska på ryggstödet men jag vill börja med den största delen så jag kan tex mäta utifrån den m.m. Här är en bild på "racerbanan"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0