Dagens lektion

Idag på lektionen fortsatte jag dom planerat med mina stolsbröder. Det tar så otroligt lång tid och jag är inte ens färdig med första benet så mitt tidsschema sprack, jag måste jobba på onsdag morgon med detta varje vecka för att hinna med. På dagens lektion hann jag i slutet limma ihop några delar av benet. Imorgon (om vi hinner med form eftersom vi skulle till Myrorna) ska jag fortsätta limma ihop alla delar, sedan måla benet med fake emalj, dvs florsocker blandat med färg för extra glans. Jag testade på en bit idag och jag tyckte det blev bättre än att blanda färg och limm. Efter jag målat benet ska jag limma på kanten på stolsdynan. Allt har torkat och då blev det kapitlet avklarar. Bara resten kvar, tre till stolsben och sedan stolsrygg och pinnar mellan stolsrygg och stolsbenen. Jag testade hur många lager jag ville att benen skulle vara och tio blev bra, absolut inte mindre. Det bästa skulle varit 15 men det finns inte tid till det. Det blev ganska bra med tio också. Här kommer bilder från dagens lektion:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0