Dagens lektion!

 
Idag hade vi form lektion. Innan det hade vi bildlektion och eftersom jag blev ffärdig med min bildupgift så tidigt fick jag jobba med form, stolen. Jag fortsatte att måla min kant som ska vara runtom stolsdynan. Sedan målade jag ett till lager på själv dynan och tå lager med limm för att komma till det glansiga jag ville ha fram. Jag vill göra så att wellpappen på stolen känns kall och plastig, omvandla det till ett annat matrial. Det var en stor del av min tanke för att modernisera den, det är modernt med hård,glans plastiga möbler, speciellt stolar. Formen på stolen ville jag ändå i baktanke skulle komma från nyrännesan.
Efter jag hade målat limm på dynan började jag möta med benen, måla hur det skulle se ut och sen börja beskära. Jag ska som sagt ha lager på lager ben, dels för att göra det stabilt och dels för att jag tycker det ser coolt ut. Det är udda, anorlunda på sett och vis. Jag vet inte många som gjort det tidigare. Det ska bli roligt att fortsätta med arbetet nästa gång, då ska jag fortsätta skära ben. Det kommer ta riktigt lång tid för varje ben ska ha minst 7 lager,kankse 10 beroende på hur det ser ut och jag göra 4 ben så det blir runt 40 till 34 benlager. Benen även dem kommer bli i blank-svarta, men pinnen som kommer vara mellan benen ska bli blankt röd och även vågen som ska sitta på stolsryggen. Här kommer en insperationsbild om hur tanken med plaststolar kom till:
 
Bilden kommer från http://www.dagensannonser.se/annons/nya_konferensstolar_i_plast_654

Kommentarer
Postat av: Merete

Det finns även en teknik där man blandar i florsocker i färgen. Detta för att skapa något som heter fake emalj. Vi kan experimentera lite med det också om du känner att du vil ha mer glans på stolen

2012-11-07 @ 08:30:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0