Jobbat vidare!

Jag kom på att vi skulle till Ikea i måndags så vi hade ingen formlektion. I tisdags fortsatte jag vidare med mina stolsben, jag limmade på kartong papper på den ena och slipade lite på den andra. Sedan lät jag det torka under natten. Igår tittade jag på min provbit av fake emaljen, jag såg att den hade slutat att glänsa. Jag funderade på om jag skulle köra med bara färg och limm istället men jag gillade hur ytan blev av fake emaljen så jag kommer måla med fake emalj och sedan pensla på två lager limm. Idag på halva arbets passet jobbade jag vidare, igår hade jag satt på kartong pappers bitar på stolsbenen men det blev inga fina kanter för jag hade tänk att strunta att vika över pappers bittarna för det blev buckligt då men det sättet jag gjorde skapade bubblor och hållit, ojämnheter. Jag har iallafall testat vilket är bra. Hur som helst, idag rev jag ut massa små kartongpappers bitar och limmade på sidan runt kanten. På så sett blev det mycket jämnare och finare yta. Jag vill ha stilren jämn yta, inte tuff och kantig, ojämn osv. Jag hoppas det blir bra. Nästa lektion ska jag fortsätta med detta och kanske hinna måla fake emalj på det ena stolsbenet. Annars blir det bara fortsättning med limmandet. Här såg ni ett misstag som blev när man limmade på papper utan att vika på kanterna och så är det en bild på arbetet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0