Lektion igen!

Nu har det börjat som vanligt igen så idag på formlektionen skar jag först ut en kan som jag ska limma på sittplattan. Jag gjorde kanten medvetet för hög, en halv cm för det är bättre att skära bort överflödigt än att det blir för kort. Merete sa som förslag att spara kanten för att ha något att fästa i så kanten får vara kvar, på undersidan såklart. Jag målade också sittplattan svart, fast för att få glans i det blandade jag i limm. Det blev inte svart utan grå svart men det var fint också. Jag började måla kanten också men hann inte längre. Jag limmade inte fast kanten före jag målar för jag vill inte att man ska se i eventuella springor kartong färg. Nästa lektion ska jag fortsätta måla kanten och sedan limma på den. Efter det ska jag som sagt börja med benen. Lager på lager ska de vara. Benen ska också vara vågiga, antagligen 40 cm hög också. Bilden tog jag på lektionen när jag precis skulle börja måla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0