1800

Vi har idag börjat det nya arbetet 1800 talet. Vi ska ta reda påfakta om 1800 talet, en del av det, sedan göra en sittmöbel i ny design men som är inspererad av 1800 talet. I 1800 talet finns mängdvis med olika stilar och trender, till exempel rokoko, baracko, renässans etc. Jag valde att skriva om nyrenässan och göra ett stol liknande möbel därefter. Det var väldigt pråligt på den tiden. Jag valde att redovisa genom powerpoint, jag tycker det blir mycket roligare för alla då än att bara sitta och lyssna. 
 
Nästa form lektion ska jag fortsätta med research om nyrenässan, sedan efter det ska jag göra en ritning, skiss om hur jag vill att sittmöbeln ska se ut. Efetr det ska jag köra igång med själva stolen (jag vill helst göra en stol). Det svåra med det här är att den ska gå och sitta på, och den ska vara tillverkad i wellpap... Jag får se hur det blir, hoppas jag lyckas. Nästa lektion är på måndag så jag skriiver mer då. :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0