Klart!

Nu är jag äntligen färdig med min mobil. Denna lektion klistarade jag på fisketråd med en annan längd jämfört med innan, sedan knöt jag tråden som satt ihop med kuberna i pinnarna. Jag arbetade i luften så det skulle bli enklare att väga jämnvikt. Jag ville som sagt att mobilen skulle vara lite sne men inte för mycket. Mobilen ser också ut som en spiral fast tvärt om, den största längst in och de två minsta längst ut. Jag satte kors på pinnarna allt hängde i för det var både smidigast och jag tänker på Jesus kors, som i sin tur blir Jesus och därefter tänker jag på gyllena snittet som hör till fibonacci. Kompliserad tolkning...
Jag valde blombilder för det tillhör naturen, även här det gyllene snittet och vissa blommor har fibonacci spiralen. Jag hängde kuberna i ganska olika längder för att få mer känsla och utrymme. Det ser mer levande ut och det rör sig mer nu. Jag tyckte det blev jag, jag tycker att jag fick till det där med att mobilen skulle snurra eller röra sig med hjälp av till exempel en vid pust.
Här är en bild av resultatet:
 
Bilden blev lite suddig men det var svårt att få en bra bild, Merete var fotografen :)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Snyggt Sanna!

Jag tycker att din mobil är jättefin och jag gillar verkligen att du valt bilder på sidan av kuben - kreativt! hehe


Svar: Tack så mycket. Jag tyckte din mobil var hätig med cirklar, påminner om olympiksringarna :)
Sanna Ljungström

2012-10-09 @ 18:46:42
URL: http://sandraforsberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0