Konstnärer...

Följande inlägg ska varken handla om min arbets process eller form men jag tycker det här är intressant. På bild lektionen var jag färdig med allt så jag kolladfe på moderna konstnärer och deras verk. Sedan sökte jag upp dem på internet. Först sökte jag på Walton Ford. Han gör fina bilder i vattenfärg på djur. han har ritat hur han tolkat läget mellan människor och djur, även djur mellan varanndra. Bilderna är vulgära, det är bilder på djur i fångeskap, som är bunda med snara och är inte fria, det är bilder på djur som slåss och bilder på panikslagna djur som ska exempelvis slaktas. Det är hemskt men spännande. Hans typiska drag är just djur som försöker fly eller ser ledsna ut, han gillar att måla eld i hans verk. Den andra konstnären jag kollade upp var Won ju Lim. Hon är också inne på det här naturliga, hon målar miljöer på ett häftigt vis. Det är väldigt mycket hon åstadkommit med berg, vulkaner väldigt extrema miljöer. Det var fina både målningar och modeller hon gjort!

Kommentarer
Postat av: Merete

Intressant att läsa att du just blev intresserad av konst med naturen som tema med tanke på att vi har jobbat med det i era mobiler. Att studera konst kan vara en jätte bra inspiriationskälla även när man jobbar med design.

2012-10-31 @ 08:42:41
URL: http://estet12inredning.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0