Redovisning

Idag hade vi redovisning. Det gick jätte bra! Vi skulle redovisa om våra mobiler, jag är faktiskt ganska nöjd med min. Jag kunde ha suttit kuberna lite anurlunda, jag tyckte jag löste balansproblemet ganska bra men kuberna hade kunnat se ut som en spiral från sidan, och jag kunde gjort sex kuber, och använt mig av tre pinnar som allt hänger i. Det skulle bli lite mera liv i den då. Fast jag tyckte visserligen hela idén med den var att den skulle sitta i ett sov rum, där vill man ha det lite mera lugnt och harmoniskt. 
 
Jag tyckte det blev bra att jag "lekti" med formerna också, jag förvred sidan av kuberna, och det var den sidan blombilderna sitter på och det gör det hela en fin kontrast, hårt och mjukt, varma färger från blommorna och det kalla vite, stilrena vita på kapskovorna. Jag valde kaparskiva för jag tycker om att arbeta i det. Det är snyggt och rent liksom. Min mobil var ganska stilren och enkel men blombilderna gjorde det lilla extra. Känslan jag ville få fram i mobilen var tomhet och skönhet. Kuberna var tomma och svävade men hade vacker ut sida, blombilderna visar naturligskönhet helt orörda. Man är fin som man är, naturlig. Hela grejen med detta är att även den snyggaste person kan känna sig tom, ensam eller övergiven. Man ska inte bli tillsammans med någon för utsidan, det är det största felet. En vacker människa kan vara gift men av helt fel orsak, då kan denne känna sig lätt olycklig.
 
Imorgon ska vi börja med nytt projekt, designa och formge en riktig sittmöbel baserad på 1800. Vi ska få en genomgång om 1800 trender osv. Det ska bli jätte roligt. 1800 är verkligen en unik, rolig källa. Jag har några tankar om hur jag vill han en stol, men jag ska börja skissa imorgon, mer ingående. Jag tror det blir bra, det svåra med uppgiften är att man ska kunna sitta på den i verkligheten och den ska vara gjord av exempel wellpap/kartong. Skriver och tar bild hur mina ritningar ser ut imorgon, det är ett grupparbete så jag får också ta hänsyn till de andras.  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0