Sittmöbeln

 
Vi ksa alltså designa en sittmöbel som är inspererad av 18 00. Den ska gå och sitta på och skalan ska vara 1:1. Möbeln ska vara modern. Förra lektionen satt vi och lyssnade på en genomgång om 1800 talet och jag letade fakta om den stil del jag vill fördjupa mig i, jag valde nyränessan. Denna lektion satt jag och gjorde olika skisser på hur jag vill att min stol ska se ut. Jag valde den skissen där benen på stolen är vågiga, längst upp på stolen är det också vågigt. Det ska vara en bred en-manna stol. För att modernisera den ska jag tillveerka den i svart glansig färg och röd ska vara accentfärg till någon detalj. Även den ska vara glansig, så det ser nästan lite plastigt ut. Jag hann även att börja rita ut vart jag ska skära på wellpappen och jag hann att börja skära lite grann. För att stolen ska vara hållbarare ska det vara två pinnar mella fram och bak stolsbenen.
 
Här en min insperationskälla:
 
Bilden kommer från:http://www.bukowskismarket.com/items/341160-mobelgrupp-8-delar-nyrenassans-sent-1800-tal

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0