Youtube klipp

Idag hade vi ingen form lektionen eftersom det var kompleteringsdag. Även om det inte var form kunde jag inte låta bli att titta på mer youtubeklipp om wellpapp. Jag tyckte det var så häftigt med stolar och sängar i wellpapp (osv) så jag kollade på youtube klipp hemma.
Det flesta handlade om stolar och sängar men det var ett klipp jag hittade om ett bord. Det var jätte coolt, de hade byggt ett tvålager bord, dvs att det var först en bordsskiva sen en till under där man kan förvara små saker man har hemma. Om man målat det vitt så hade det kunnat säljas på ikea med en gång. Det såg ut att det var gjort i playwood skivor, det såg desutom hållbort ut och det är tillverkat i wellpapp. Jag är fascinerad över att ett så mjukt matrial kan bli så hållbart och hårt. Vi såg ju på lektionen om en som byggt en cykel i kartong, och en båt... Sinnesjukt men väldigt häftigt.
Här är länkeln till vidioklippet om bordet m.m: http://www.youtube.com/watch?v=f42MpyGAxpQ&feature=related Kolla på det gärna! :)
  

Kommentarer
Postat av: Merete

Roligt att läsa att du har blivit inspirerad av uppgiften. Jätte bra att du delar med dig av de videoklipp du har hittat

2012-10-31 @ 08:33:35
URL: http://estet12inredning.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0