Design lektionen

Idag på design lektionen skulle jag egentligen redovisa men det flyttades fram så jag fick arbeta med men formgivnings projekt. Jag hade skurit ut alla kvadrater så jag började limma ihop dem och jag började smått fila i kanterna. Det blev inte slätt på kapskivan efter jag filat så jag använde finkornigt sandpapper efter åt, det hjälpte. Jag kommer också måla vitt över det filade kanterna för ennu bättre resultat. jag funderade vad kuberna skulle sitta fast i, och jag kom fram till fiske tråd och fisketråden i sin tur ska sitta fast i en trä pinne. Istället för att göra helt vanliga kuber satte jag sidoskivorna på sne, som en romb. Jag tyckte det var en unik och roligare design, det var också roligt stt använda samma form fast ändå göra det till en ny form.Jag tänkte ha blom bilderna på sidorna av kuberna, romb sidan. Jag valde just kvadrat formen för jag tycker det är en rolig form, man kan göra fina saker med det och när jag provade mig till olika typer av mobiler tyckte jag den blev bäst. :)

Bilden har jag tatt på lektionen på hur kuberna ser ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0