Nytt arbete

Nu har vi börjat med ett nytt arbete i formgivning. Vi ska göra en mobil, konst mobil. Jag satt en stund och prövade mig fram i olika designer och metoder. Mobilen skulle sträva lite efter tal sytemet, dvs naturens spiraler och form... Jag kom tillslut framtill hur jag skulle göra min mobil. Jag tänkte använda kapskivor, skära kvadrater i tal sytemets siffror (0,1,1,2,5,8 osv). Jag tänkte skapa kuber av kapskivor bitarna. På en sida av varje kub tänlte jag ha en bild på någonsorts blomma som jag själv tagit bild på. Om man kollar uppifrån på mobilen ska den vara formad som en spiral, det var tänkt att också vara ett inslag på tal sytemet. Det som inspererade mig var faktist en liten bit av alla idéer jag testade. Det svåra med det här lär väl bli att få kuberna sitta som en spiral. Men jag får lösa det när jag väl är där, det är enklare. Detta arbete ser jag fram emot. det är jätte roligt att arbeta med former och sådant. 
 
Denna lektion hann jag bara skissa flera idéer, planera matrial och börja rita på kapskivan. Nästa steg blir att börja skära och slipa kap bitarna.
 
Bilden har jag själv tagit :)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0