Stickade lampskärmar...

Jag blev faktist förvånad hur lång tid det tog att färglägga den sista bilden på soffan, jag skulle bara färglägga och fylla i med svart färg men bara det tog drygt halva lektionen. Iallafall, efter det researchade jag på stickade lampskärmar och gjorde ett kollage på Photoshop. Sen övade jag också några gånger hur jag skulle göra, det är svårt, väldigt svårt att måla stickat men efter lite hjälp på traven kom jag igång. Jag hann att göra lampan i frontvy, toppvy och lite på isometrisktperspektiv. Jag ska inte göra sidovy för jag kan bara kopiera det i Photoshop eftersom det ser lika dant ut från sidan som framifrån. Nästa lektion ska jag göra färdigt den isometriska bilden, färglägga den och fylla i med svart penna. Om jag hinner mer ska jag göra hela kollektionen och skanna in för att göra en fancy kollage med alla delar. Jag vill också börja arbeta med loggan, alltså först researcha men det kommerjha inte hinna nästa lektion. Jag måste också innan lovet göra en mall för min lampfot, men det tar Max fem minuter.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0