Insperation

Jag har lite problem med stolen om hur jag ska ha den, antingen så är ett alternativ att ta bort stolsryggen och bara ha dekorationen som skulle suttit högts upp, eller så kan jag ha stolsryggen, ta bort knopparna och dekorationen ovan på osv. Det går att kombinerar i jätte många alternativ och anledningen till varfrör jag tvekar är för att det kommer bli svårt att fästa ryggstödet inklusive dekorationerna så et håller att luta si på. Ett förslag var att boa igenom allt och sätta en rönnstav i wellpapp rakti igenom, det enda problemet då är att jag nu har fäst benensom desutm bara är 1,5 cm tunna och det blir svårt att borra genom stolsdynan och benen precis i mitten eller att träffa rätt.
 
Jag vill gärna ta hänsyn till hur stilen jag utgick ifrån, alltså den stilen jag hade som insperation, dvs ny renässan. Det är en väldigt detaljrik stil som är ganska likt så jag tänkte designa stolen från början, här ser man vissa likheter i tex dragen som finns i min stol: 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0