Kompleteringsdag

I måndags var det kompleteringsdagen och jag jobbade vidare på min stol. Jag målade ett till lager på min dekoration och stod länge och funderade på hur min stol skulle vara. Efter en lång tid beslutade jag mig för att skuta i stols rygg och alla dekorationer för det skulle ändå inte hållit. Jag bestämde för att ha stilen som en pall så jag finslipade på det sista, och var när att göra "vågor" framför stolsbenen på alla sidorna precis under stolsdynan men jag tyckte det såg för mycket ut så jag struntade i det också. Jag är alltså färdig, det sista jag gjorde var att sprej målade den för fake emalj är väldigt svårt att få jämn resultat och det blir kladdigt osv. Nu ör stolen blanksvart och stilren, den hänvisar till 18 00 delvis för benen, det var mycket detaljrika ben och delvis för dynan. Väldigt många stilar hade breda dynor. Från början skulle stolens uppbyggnad (då den skulle haft stolsrygg med dekoration) varit även en moden vibb från 18 00 men jag valde att inte ha med det. Bild på den färdiga stolen kommer efter nästa lektion, om jag kommer ihåg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0