Snart färdig

I fredags jobbade jag vidare på stolen, jag målade och limmade allt en sista gång, limmade papper på dekorationen och limmade fast den sista pannan mellan benen. Under tiden jag lät allt torka googlade jag på stolar/möbler från nyrenässans tid, jag ville få ytterligare inspiration och se hur konstrukturen är uppbyggd osv. Jag har tänk över om jag ska ha stols rygg eller inte... Jag vill gärna ha det men jag kommer inte kunna göra det så stabilt att det gå att luta sig mot och det blir svårt att sätta en "rönnstav" genom hela stolsryggen och alla små dekorationen, även om jag lyckas sätta e rönnstav igenom kommer det ändå inte vara tillräckligt stabilt så jag tror att jag tyvärr inte använder stolsryggen. Nästa lektion ska jag pröva mig fram om vad som blir bäst i bädd utseende perspeltiv, hållbarhet, anknytning till nyrenässans etc. Bilden är på de nymålade/limmade delarna:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0