Stolen

Jag gömde att blogga igår och i förgår. Jag arbetade med stolen i tisdags på arbets passet. Jag limmade allt jag målat, jag limmade på ett nytt lager till knopparna mellan stolen och stolsryggen plus att jag började med min stolsrygg. Jag mätte upp storleken på kartong och skar sedan ut den. Jag tänkte att den skulle vara 60x50 cm men jag ändrade så den blev mindre, dels för att jag tyckte det såg bättre ut och dels för att jag gjorde den 3 cm för kort för jag hade glömt att det går åt 3 cm till kanten i mitten som blir när man viker den. Jag provade också att skära två snitt för att kunna vika ner kanten men det ser nog bättre ut om jag skär ut en helt nu del som för bli kant. Nästa lektion ska jag börja med det och sedan limma ihop det. Jag vet inte hur långt jag hinner men om jag hinner något mer ska jag börja limma på papper också. Här är bilder från lektionen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0