Möbelkollektionen fortsätter

Idag har jag ritat färdigt mitt köksskåp isymmetriskt perspektiv vilket betyder att jag bara hade en möbel kvar, men även den han jag nästan helt färdigt, jag valde att göra en kökssoffa med blad som ryggstöd. Jag satt och brainstormade ett tag innan jag kom fram till den men jag tyckte denna blev bäst. Jg hann att måla den i alla vyer och jag är nästan helt färdig med isymmetriskt, jag ska bara göra ett blad till. Det var svårt att göra bladen men jag gjorde som Merete sa så jag gjorde en låda för varje blad, det var lättare då. Nästa lektion ska jag bara göra det sista lövet, och färglägga och även börja med mitt collage, men jag har inte bestämt färg på möblerna en, jag funderar på en matt, ljus grön färg på alla bladen på möblerna och resten i antingen gustavianskt vitt (gammaldags vitt) eller en härlig, lugn blå färg. Henri Mattise gjorde alla hans verk i färg, och för det mesta i mängder med färg så jag känner att jag kopplar mer till den ismen om jag väljer en glad, färgglad färg så jag får fundera lite. Här är lite bilder under processen:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0