Dagens lektion folklore

Idag har jag inte så mycket att berätta. Jag fortsatte skissa på min stol i kollektionen och nästan hela lektionen gick åt att måla isymmetriskt perspektiv. Jag ska ha "lejontassar" längst ner på benen till de flesta möblerna och det är svårt att måla det i 3D. Merete fick assistera. Ja gjorde en kub och sen formade till en boll. Detta vr nytt för mig och det är fler saker med likadana tassar jag ska måla så det blir bra träning. Jag hann också börja på nin lampa i de olika vyerna men har isymetrisk perspektiv kvar. Det blev en diskussion om hur en skallinjal fungerar men detta är allt jag hunnit. 

Nästa lektion ska jag måla lampan i 3D och fortsätta ned vyer på sängbordet. Jag ska till tisdag ha gjort klart en matriallista till de saker jag ska göra i verkligheten också. Som vanligt har jag ej tagit bilder på mitt arbete så jag kanske lägger upp allt jag gjort under terminen till sommaren istället... Hejhopp hallonstopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0