Färgglad folklore kollektion

Idag på lektionen hann jag mindre än jag trodde. Jag hann bara måla färdigt de omålade möblerna. Jag fick ett tips idag om att göra lite fler saker till min kollektion men som man ser ennu tydligare på koppling till de andra sakerna. Jag hann skissa en till sak till min kollektion, en taklampa. Mina möbler/inredningsdetaljer har några trådar som ex färg och träslag. Det är mycket färg och samma mörka trä. Sen är det också mönster som återkommer i flera möbler och samma sorts stil på mönstret. Flera möbler har spiror i guld också men även om det är mycket likheter är de ändå olika, som tex vasen som jag gjorde sist. De ser inte ut som samma stil som de andra sakerna men har ändå karaktärsdrag som vissa andra möbler, främst dropparna som hänger på undersida. Jag har mycket "häng saker" på tex soffan, lampan etc. Ja ska alltså skissa ca fem saker till som har tydligare drag till de andra möblerna m.m. 

Jag har minne som en guldfisk så jag har såklart glömt att ta bild på mina skisser så jag gör det imorgon om jag kommer ihåg. 

Imorgon ska jag alltså skissa fem saker till ungefär, sen om jag hinner ska jag börja skissa noggrant i front/topp och sidovy på någon av möblerna/detaljerna. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0