Isometriskt perspektiv forts...

Idag har jag inte åstadkommit så mycket som jag hoppades. Jag satt i lite mer en 1 timme och målade på min lampa i 3D. Det är krångligt att måla runda saker i isometrisktperspektiv och nu var det tre delar på lampan som var runda, lampfoten, längst ner på lampskärmen och högst upp på lampskärmen och det var skit jobbigt. Man ska måla en kvadrat och dra streck när man måla runda figurer och det blev fel hela tiden, antingen blev någonting snett, för kort, för långt, FÖR ALLTING! Det blev skevt eller något annat så jag målade om varje kvadrat för vare rund figur minst tio gånger. Det tåg mer en halva lektionen, nästan hela om man ska vara petig. Jag hann bara att börja på frontvy och sidovy på mitt sängbord. 

Under tiden jag jobbade tänkte jag också på vilka material jag behöver till mina projekt jag ska göra i verkligheten. 

Nästa lektion ska måla färdigt sängbordet i sidovy, börja toppvy och börja skissa isometrisktperspektiv. Jag tror inte jag hinner mer. Jag ska även färglägga vyerna med mera. Nu har jag bestämt dessutom att alla bilder under arbetetsgång kommer vid slutresultat så vi tar allt på samma gång, jag har minne som en amöba så det blir bäst så. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0