Kollektion färdig!

Idag på lektionen färglade jag de sista möblerna som skulle färgläggas. Jag skissade även fyra möbler till i samma sort möbler/detaljer kg redan gjort fast ny design som skulle vara mer anpassat efter resterande delar i kollektionen. Jag valde också fem möbler/inredningsdetaljer som jag ska göra finare skisser på, jag målade om möblerna med lite förnyingar på ett papper så jag har min  kollektion samlad, sen började jag med finskisserna. I min kollektion ingår en matstol, en  tre-sits soffa, en kudde, ett nattduksbord och en bordslampa. De saker jag ska genomföra i verkligheten är bordslampan och sängbordet. Sängbordet ska var i kartong eller liknande och lampa ska vara med riktig träfot och glödlampa osv. Åter igen till dagen. 

Jag hann göra frontvy, toppvy och sidovy. Nästa lektion ska jag göra finishen på vyerna med ex skugga. Sen ska jag göra isometriskt perspektiv och efter det fortsätta på nästa sak i min kollektion. En sak jag är lite olämplig över är att jag jobbar för fort, det blir lätt slarvigt även om jag vill göra det noggrant och har en bättre bild i huvudet än vad den färdiga produkten blir så jag ska jobba så långsamt och noggrant jag kan så slutprodukten blir som jag hoppats. Jag och mitt minne har glömt att ta bild på kollektionen även idag så jag får se om jag kan lyckas komma ihåg det nästa gång. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0