Artikel bilden fortsätter

Idag har jag hunnit ganska mycket på lektionen. Jag målade först vatten över hela bilden. Sedan målade jag ett tunt laget färg över hela bilen för att det inte ska vara vitt någonstans. Medan jag väntade på att det torkade provade jag lite tekniker med socker. En var att lägga en sockerkub i våt färg. Det blev inte så snyggt men jag provade också att strö socker över färg och sen låta torka in för att borsta bort det. Det blev finare och såg ut som vatten. Jag tror att jag kommer går så i min bild. 

När färgen på bilden torkat målade jag det andra lagret. Jag målade detaljer och mörkare på tex vattnet men jag är långt ifrån färdig. Jag målade träd, löv och stenar.

Nästa lektion ska jag måla bron och göra mer lager på vattnet. Sen ska jag också måla markytan (under träden) antagligen mörk grön aktiv. Jag vet inte hur mycket jag kommer hinna men jag lär inte bli färdig. Det kommer ta lång tid att göra vattnet, det behövs minst två lager till där. Här är bilder från dagens lektion: 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0