Artikeln fortsätter mot sitt slut...



På lektionen i torsdags fortsatte jag med bilden. Jag gjorde ytterligare fler lager med färg, framförallt på vattnet. HH målade mörkblått och hällde salt över när det fortfarande var blött. Det fanns inte socker med salt gör lika bra. Jag målade marken (under träden) mörkare också men det är ändå ganska ljust för det inte skulle bli för mycket för ögat att fokusera på. Jag hann färdigt med själva målandet och han smått börja på tidningslayouten i Photoshop. Jag drog massa stödlinje men inte så mycket mer så nästa lektion ska jag dels fortsätta med layouten men även  
redigera bilden för jag förstörde en liten del av bilden, vattnet blev alldeles för mörkt på ett ställe, kolla i högra hörnet på bilden nedan så ser du. 

En sak jag blev nöjd med i bilden är träden, just det oregelbundna, naturliga har jag lite lättare för exempelvis grenar i träd, MEN en sak jag blev mindre nöjd med är djupet jag vill få fram i bilden, det ska se ut som att ån fortsätter längre men den "effekten" är svår att skapa. Hör ser ni resultatet;




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0