Estetisk kommunikation- projekt kokbok

Ja, nu är det dags för nytt projekt. Våra klass har genom åren bakat och nu i tredje klass ska vi samla allas recept och sälja en kokbok.  Jag tänkte att min målgrupp skulle vara släktingar och familjen. Jag vill ha en stilren design med lite lyx, tex genom guldig text på framsidan. Vi ska ge förslag till kokbokens framsida och layout inuti. Här är någora bilder på hur kokböcker ser ut idag:
Den här typen av upplägg i böcker gillar jag, elegant!
Det här gillar jag, Morberg i guld med en stilren layout och bild och lite lyxigt material.
Snygg placering a texten!
 
Detta var då ett smakprov på hur kokböcker idag ser ut. Jag gillar det stilrena och eleganta så mitt förslag kommer vara åt det hållet. Jag älskar också när det rä guld text!
    När det kommer till placering i texten gilar jag hur "fredagsgourmet" var placerat. Enklet, tydligt och lite lyxig känsla. Den översta kokbokne gillar jag inte för den är jobbig att titta på och det är svårt att läsa bokens titel vilket jag tycker är tumregeln nr 1! Den ser lite barnslig ut också, eller nästan som den riktar sig till föräldrar med barn eller något liknande. Min målgrupp var släktingar och familjen men jag vill ändå ha en snygg layout som Morberg trots att han kanse riktar sig åt mer vuxna människor som vill laga lite lyxigare vin middagar och innerstadsmänniskor. Den boken med cutout i 52 ör också snygg, det var collt att baksidan var en bild på mat så man vill bläddra och se. Det var en rolig idé!
        Mannerström valde att ha en bild på sig själv, ganska bestämt omslag med ruff känsla. Den passar till titeln "husmannskost" men jag är ute efter en mer lätt känsla med lite guldkant.
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0