Början på loggan

Idag på lektionen hade vi först en genomgång om hur man kan göra en logga till sitt projekt. Efter det gjorde jag färdigt mitt soffcollage som tog ganska långtid. Efter det började jag skissa och leta efter insperation till min logga. Jag hittade ingenting och kom inte på någonting som kan vara tänkbart som namn/logga. Jag sökte på allt jag kunde komma på tex tibetanska symboler, mönster, dras språk, möbler etc. Jag fastnade totalt. 

På mina kollage har jag lite genansens drag som färg, form och stil men en sak som sjuke vara exakt samma vara att det ska vara fyra diamantformer med nyckelord till det som jag presenterar på kollaget. Då fick jag som förslag att använda de diamantformerna i loggan på något sett. Jag ville att min logga ska ha formen som en spira så förslaget var att kombinera diamantformerna och formen på en spira så jag skissade massa förslag hur det kunde bli. Jag fick tillsist ett halv bra förslag så jag ska experimentera vidare med den i Photoshop men om den inte lir bra ska jag skissa fler förslag. 

Spiran står alltså för maken kollektion, alla möbler i stort sett har en spira och "diamanterna" tänkte jag passade för den raka men enda annorlunda formen som man ofta ser på tibetanska möbler. 

Nästa lektion ska jag alltså experimentera med loggan, sen får kah se hur mycket jag hinner men jag kanske börjar på nästa redigering på lampan eller sängbordet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0