Kollage-check!

Idag har jag gjort färdigt mitt sängbordskollage. Efter det färglade jag stolen i Photoshop. Sen började jag med det kollaget också, jag testade lite olika stilar hur alla kollagen skulle se ut så det vara samma stil men ändå olika. Man ser tydligt att mina kollage är från samma collektion men det är olika färger osv. Jag har gjort färdigt mitt sista kollage idag! 

Dig har jag också stickat en provbil för att känna på och så jah vet hur jag gör när jag stickar lampskärmen. Jag ville även känna och hålla provbiten över ljus så jag ser vilken känsla det ger. En lärare stickade en Anna provbiten med mycket tunnare och glesare garn så jag fick se skillnaden vilket jag vill ha. 

Jag tror faktiskt jag inte väljer något utan provbits-garnen. Jag vill ha mellan tjock tråd med stora stickor så det blir glesa maskar, vilket ger lite mer ljus. 

Nästa lektion ska jag jobba vidare på min logga men jah tror jag väljer den som var på bilden. 

Jag gjorde logga så gör det ska koppla ihop med alla kollage, alltså collektionen eftersom det fanns snedvridna kvadrater på alla kollage. Sen är det en cirkel under för hela loggan ser ut sen en avskalad spira, och det är spiror som hela min kollektion hänger ihop med. Sen tänkte jag att loggan ska vara svart, enkelt, abstrakt och lätt att lägga på minnet som är bra för marknadsföring men texten "Tibet explosion" ska vara i guld, vilket också är en stor bidragande farlig hur min kollektion hänger ihop med varann och inte minst folk lore:t i Tibet. 

När jag har jobbat och provat lite med loggan ska jag göra skisser och brainstorma till min kasse, flyer, visitkort etc. 

PS. Jag gjorde en mall till lampfoten till träslöjden idag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0