Soffan är färdig!

Idag har jag äntligen redigerat färdigt min soffan Ohh det tig i stort sett hela lektionen. Idag var det några bakslag... Det blev konstigt men alla lager flera gånger så det inte gick och sudda m.m och det gick inte att spara som psd. Sen när jag skulle börja med collaget visste jag inte hur man gjorde mindre rutor när man målar ett mönster med färgpyts som bakgrund. 

När jag var färdig med att redigera soffan skulle jag göra collaget till soffan. Då började jag att researcha på tibetansk mönster ch valde sedan ett jag tyckte passade collektionen färgmässigt, former och stilen. När jag valt gjorde jag en bakgrund med det mönstret, mer hann jag inte. 

Idag pratade vi om logor och sånt. Då visste jag direkt efter informationen vad jag skulle ha. Hela min kollektion hör ihop för allasaker har spiror så jag ska he en förenklad "grafisk" spira i bakgrunden och framför ska det stå något namn för kollektionen. Spiran ska ligga ner så mat ser vad det är men är samtidigt lite lekande och intressant, då folk vänder på huvet för att se vad det igentligen är. Spiran ska vara i guld för min kollektion ska vara lite exklusiv för vuxna eftersom det är såpass detaljerade verk som man inte bara gör på fem minuter. Texten framför ska vara lite exotisk, antingen svart eller röd/orange men texttrogen ska vara så man ser att det inte är svenskt utan utländskt.  

Nästa lektion ska kan faktiskt först skissa och ge förslag till hur logan ska se ut, experimentera. När jah gjort det halva lektionen ska jag göra collaget så jag får lite omväxling. Bild kanske kommer på logan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0