Valt logga

Idag har jag valt logga. Jag bestämde mig för den jag var tveksam över igår men nu harjah bestämt mig. Jag har provat massa olika stilar hur loggan ska se ut idag, text stil, textform och om det ska vara en utdragen bokstav eller inte och färgval osv. Jag sökte massa på internet också efter insperation till namnet på mitt arbete men hade återigen ingen aning! Jag tog nyckelordens första bokstav och ändrade ordning, ju tig mitt namns första bokstäver och blandade med alla möjliga förstaords-bokstäver med det blev bara konstiga ord. Tillsist trodde jag att jag hade bestämt mig, SL skulle namnet bli och s:et och l:et skulle sitta ihop snyggt och ha en snygg texttrogen som påminde om gustavvasas och romerska siffror... Sen fick jag hjälp och när jag fick reda på att man måste ha ett namn som passar till Tibet/eller ha ett till namn just för kollektionen ändrade jag mig. Jag fick som förslag att loggan skulle heta Tibet explosion för explosion var ett av mina nyckelord. Jag gillade den idén och behåller den så länge om jag inte kommer på något bättre men jag tyckte det var ett bra namn.

Efter jag provat massa text typer m.m. Började jag redigera min lampa. Jag hann bara göra den i frontvy. Jag visste inte hur jag skulle måla den stickade lampskärmen i Photoshop så jag fick hjälp. Då visade Merete att man kunde ta en bild på en stickad lampskärm och sätta in den i bilden. 

Nästa lektion ska jag fortsätta med lampan och dess kollage. Här är en bild på min alternativa logga:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0