"Att se sig själv från ett annat håll"

Vi har fått en uppgift i konstarterna och samhället att vi ska välja ett fotografi från en känd konstnär och seda ntolka bilden på vårt eget sett ta en ny bild och man själv måste vara med i den. Våran egna bild ska koppla till konstnärens men ha en egen historia. Mina bilder att gör om till en egen står mellan dessa:
 
 
Min idé är att jag ska stå för djurens rättigheter, för bilden skulle stå för något i vår samtid. Djur behandlas illa, plågas och måste stå till vårt förfogande så jag vill säga hur djur behandlas. I den översta bilden hade jag kunnat vara killen med svärdet och ett djur hade kunnat vara (photoshopad) stenen.
 
I bild nummer två hade det varit djuret som blev jagad av mig, människan som vi ständigt gör och i den sista bilden hade ett gör kunnat vara granatäpplet och jag poserat som flickan... Jag har svårt att välja men jag känner mest för den första. Det blir starkast budskap. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0