Träslöjd

Jag skrev inte i onsdags om lektionen för vi var i träslöjdsalen idag och jobbade med folklore i tisdags, vilket vi kommer göra i fortsättningen .I tisdags målade jag sidorna på min bärkasse och fixade till trycket, den färgen som hade smetat ut sig utanför linjerna. Det tog ganska långtid så det bar allt jag han eftersom vi också var på Röhska muséet.

 I onsdags jobbade jag mycket med min förvaringslådan, jag kom inte särkilt långt. Jag gjorde bara botten men eftersom deb är väldigt stor och ska dessutom bara oval tog det en lång stund innan den bar jämnt runt överallt. Jag tog och gjorde en mall i transparang papper, typ bakplåtspapper. 

Idag i träslöjdsalen har jag slipat min lampfot, den var smutsorange färgad och jag ville ha den nästan mahogny mörk eftersom det kopplar tydligare till Tibets möbler, så jag målade den mörk brun, dock var färgen mycket glansigare än jag trodde så den är jätte blank... När jag stått med värmepistol så färgen torkar brände jag mönster på lampfoten. Det blev inte riktigt som jag tänkt mig. Jag hade testat en träbit att bränna på och det blev svart, eller ja, brännmärke efter pennan men eftersom jag målat blev det bara orange:a fläckar för färgen försvann istället så man såg den orange:a färgen under. Men det blev annorlunda, och ganska coolt på sitt egna sett. 

Nästa lektion måste jag komma ordentligt igång med förvarings lådan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0