Bilteori-Valkampanj

Vi har ett projekt i bildtorin där vi är indelade i grupper och varje grupp har ett parti i riksdagen. Vår grupp arbeter om centerpartietsvalkampanj. Man skulle ta reda på vilka tekniker paritet använd i valkampanjen i vallåten, plakaten och videorna.
    Centerpartiet använda alla typer av propaganda tekniker tex. mest rädsla. Dem spelar på vår rädla i plakaterna med mestadels miljön eftersom det är ett aktuellt bekymmer. Vi motagare vet att miljön börjar gå utför så det måste göras något åt det. På så sett använder de rädsla i kampanjen. 
    Förra lektionen gick vi till centerpartiets stånd och frågade dem lite saker till exempel som "Skulle ni säga att erat parti är liberaler?" Det var lite pinsamt för jag fick så "extremt" svar, "Ja, vi är extremliberaler och de enda i alliansen som är liberaler..." Jag kände mig korkad för att fråga det men jag ville höra det från dem så jag fick ändå vad jag var ute efter.
    Vi är färdiga med allt, den estitiska presentationen, all faktasökning så vi har underlag till presentationen och vi har lyssnat på låten ett antalgånger (!). Nästa letkion är det dags för redovisning om man inte räknar med lektionen imorgon, men vi är färdiga så vi ska inte göra något.  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0