Estetisk kommunikation-Affisch

Nu har vi dragit igång att göra förslag till affischer till vårvisningen. Jag gjorde tre förslag i loggboken, två har jag hunnit åstadkomma i photoshop. Innan jag gjorde två förslag i photoshop provade jag massa olika metoder på hur man kan göra färgsplatt. 
Jag testade på olika papper, vissa strödde jag socker över och vissa splattade jag färg på på ett blött papper. Efter jag provat valde jag ut den jag tyckte var den bästa och då skannade jag in den. Jag tog även en bild på Annie till min förslag, hon är med som en svart gestalt. Jag testade lite olika stiltyper, kompositioner som har med gestaltlagarna att göra osv. Nästa lektion ska jag göra mitt sista förslag och det ska jag experimentera lite mer på. Nästa gång är sista lektionen vi har på oss. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0