Estetisk komunikation/Historia 2 kultur

Nu är det ett nytt projekt, vi ska skapa en staty ellerliknade på Gustav Adolf. Det ska vara något som kopplar till Göteborgs historia då och nu, jämnstölldhet och miljö. Det är jättesvårt att få in alla dessa faktorer i en staty... Jag har en idé, jag tänkte ha massa träd runt om torget, sedan i mitten två stycken typiska göteborgskranar som ska 
"väga" två kända personer, en kvinna och en man, i samma höjd. Personerna ska vara viktiga för göteborgs historia. 
      Idag har jag gått till torget för att få inspiration och se folkets mönster om hur dem rör sig på torget och hur ljudnivån på torger är och så vidare. Folk rörde sig längs sidorna på torget och genade över torget för att komma från och till hållplatserna i närheten. Det var hög ljudnivå, mest från bygget som snart ska avslutas, men också från trafiken omkring. Jag skulle vilja ändra på detta, folk ska stanna och andas ut mitt i vardagsstressen och jag vill "ingänga" torget på något sett, kanske med hjälp av träd för att minska ljudnivån och få fram det gröna...
           Jag har researchat på olika saker som påverkat göteborgs historia. Nästa lektion ska jag skissa på min idé och imorgon ska jag prata med min farmor och farfar om Göteborg då dem bott hela deras liv i Göteborg. Här är bilder från dagen:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0