Design 2- slutkollektion: invirolight

Bilden nedan viar hur det gått sernaste och vilka förändringar som skett. Det första försöket med papperlampan som är en boll gick det dåligt. Som man kan se blev den ojämn, följde ballongens inveckling. Den blev helt enkelt inte bra. Igår på lektionen testade jag en ny metod, eller jag ändrade några saker för att testa och se om det går bättre. Jag bytte ut limmet mot ett tapetimm och jag gjorde dubbla lager med stripor på ballongen. Den här gången blev det jätte bra! Det är den längst upp till vänster. Den blev jämnt rund, inga bucklor och det blev lagom stora ljushål. Jag tror det kan bli fräckt när ljuset skiner igenom. 
     Lampan till höger längst upp är då en annan stringlampa som jag hade "gett upp" eller snarare byt ut mot sugrördiamantlampan men jag gillar den så jag testade vidare hur jag kan göra den. Jag satta massa papperstripor i tre olika höjder och bredder men eftersom den är spretiga istället för raka ser man inte att lampan har tre olika nivåer. Jag ska prova att doppa dem i tapetlimm och sedan hänga upp dem på sammma sett nästa lektion. Då tror jag dem blir lite tyngre och rakare. Sugrörslampan kommer jag fortfaarande göra om jag hinner och om den är ens möjlig att göra i verkligheten.  
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0