Design2 -test

I torsdags kände jag för ombyte så istället för att skriva på historian om lampan eller jobba i Photoshop med collagen ville jag experimentera hur jag kunde göra mina lampor, de jag faktiskt ska tillverka. Den första jag gjorde var med massa små sytrådar, det gick sådär. Den metoden hade funkat om man hade oändligt med sytrådar och temperament men det blev inte bra och jag tror alla trådar sitter fast i ballongen. De andra metoden tror jag funkar lite bättre, stora trådar från garnnystan. I början hällde jag massa lim på ballongen och sedan satte på trådarna men efter ett tag provade jag att doppa själva trådarna i limmet och sen la dem på ballongen och det var bättre. Jag ska prova på torsdag on det funkade. Sist provade jag också att göra min abdra lampa med massa papper remsor. Då tänkte jag först göra en stål cirkel med mindre cirklar i att ta igenom alla remsorna det blev inte bra så tog en lampskärm, själva stålramen och vände den upp och ner. Sedan lindade jag på ett till varv med stål lina så det blev i tre olika skift, som jag vill ha det. Bästa lektion ska jag prova att hänga på massa remsor och se om det blir bra! Ska bli kul att prova. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0